Jumlah Paparan Halaman

Memaparkan catatan dengan label Puasa. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Puasa. Papar semua catatan

Ahad, 14 Jun 2015

Ramadhan tiba lagi...part 1.







Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Alhamdulillah, diberi kesempatan oleh Allah s.w.t untuk mencoretkan sedikit sebanyak nukilan di alam maya ini.

Wah belum apa apa lagi aku sudah post kan 3 video klip lagu pasal bulan puasa Ramadhan al mubarak. Ye lah, mana tak nya sekarang 14 Jun 2015 dan puasa pula dijangkakan bermula pada 18 Jun 2015 which means less than a week or specifically 4 days to go. Sebagai umat Islam kita kena lah berasa bergumbira menyambut kedatangan penghulu segala bulan ini. Puasa fardhu di bulan Ramadhan hanya lah setahun sekali sahaja. Jika Hari raya aidilfitri yang sebenarnya cuma lah 1 hari sahaja perlu beraya tapi korang pergi pulun sampai sebulan bahkan terlajak sampai ke bulan Zulhijjah korang prepare bagai nak rak maka bulan Ramadhan ni pun korang kena lah celebrate dengan meriah tapi dengan cara yang betul dan tidak bertentangan dengan syariat dan hukum Islam.

Okay lah sebab puasa Ramadhan ni cuma datang setahun sekali sahaja. Apa kata kita revise balik pengertian puasa di bulan Ramadhan ini.