Jumlah Paparan Halaman

Rabu, 30 November 2016

saje share

Assalamualaikum and a very good morning (well it is still day light and morning yet)..

Anyway, wah tak sangka design dan layout serta color Blogger setting ni semua dah bertukar. Nice improvement.

Anyway (berapa banyak anyway dah....), sekarang ini sudah masuk musim banjir oh banjir....adalah satu kenormalan bulan 11-1 musim banjir. Yang tak normal jika berlaku kemarau kat Pantai Timur Semenanjung sepanjang bulan ni tapi alhamdulillah itu tak berlaku setakat ini.

Video klip di bawah tiada kena mengena dengan situasi banjir di Pantai Timur. Sekadar dengar lagu dendangan Allahyarham Harun Salim Bachik (Banjir oh banjir)



In fact, the moment I am updating my blog right now. Heavy rain still pounding around my office since more than 2 hours ago without any signs to cease.

Actually aku tak tahu nak share apa sebab sekarang ni sedang hujan dan rasa macam best ajer kalau dapat tidur kat katil empuk sambil peluk bantal. Tak pun menikmati segelas besar minuman coklat kurma yang panas dan makan bersama dengan biskut kering oat. Wow that sounds more yummy. Okay lah..ini yang aku nak share sebenarnya.


Haha...terlupa nak buat masking layer, Nampak sangat bohong nyer kan?

Okay video di atas tu aku buat dan aku edit guna sjcam 4000, Lepas tu aku masukkan ke laptop aku. Then aku trim video guna Windows Live Movie Maker. Special effect kebaboom letupan dan bunyi semua tu aku guna perisian / software Adobe After Effect dan Action Essential 2. Boleh tengok rupa icon software tu kat bawah ni.

Image result for adobe after effect
Icon Adobe After Effect

Proses pembikinan.
Related image
Action Essential 2

Sama aje tapi yang ni untuk video lain.

Selepas proses pembikinan selesai dalam AE, aku export ke laptop dan tukar format video guna WLMM tapi nak view kat android tak semua dapat sebab format berbeza.

Okay lah setakat ini sahaja aku nak share..aku nak hot chow dulu, Wasalam bai bai..

Tiada ulasan: